معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به زلزله ۴.۶ ریشتری صبح امروز در چارک، گفت: ارزیابی‌های این زلزله به پایان رسید و خوشبختانه هیچ خسارت مالی و جانی در پی نداشت.

سعید پورزادی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه کانون این زلزله بندر چارک بود، اظهار کرد: در همان لحظات نخست پس از وقوع این حادثه طبیعی، نیروهای امدادی به حالت آماده باش درآمده و تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: این زلزله در کیش نیز احساس شد.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حادثه طبیعی و بحران در منطقه آزاد کیش وجود دارد، افزود: در آخرین حضور «محمد حسن نامی» رییس سازمان مدیریت بحران کشور در کیش که بازدیدی از سطح ایمنی موجود در جزیره انجام‌شد، به طور رسمی اعلام شد که کیش پایداری قابل قبولی از لحاظ سازه در برابر حوادثی همچون زلزله دارد.

وی‌ اشاره به زلزله ۶.۴ ریشتری سال گذشته در کیش، بیان کرد: در شرایطی که حتی وقوع زلزله‌های پنج ریشتری در کشور می‌تواند خسارات قابل توجهی به بار آورد، مقاومت سازه‌های کیش در برابر زلزله‌ ۶.۴ ریشتری نشان داد که این جزیره یک جامعه نمونه پایدار است.

پورزادی اضافه کرد: خوشبختانه سازندگان کیش به ضرورت احداث ایمن سازه‌ها باور دارند و در این راستا تاکنون نهایت همکاری را با سازمان منطقه آزاد در عمل‌ به ضوابط قانونی دارند.

وی با اعلام اینکه کیش دراستحکام سازه‌ها و رعایت قوانین ایمنی الگویی در کشور باشد، گفت: ایمنی موجود در سازهای کیش هرچند در وضعیت مطلوبی قرار دارد اما همچنان در تلاش برای ارتقا سطح ایمنی سازه‌ها هستیم.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش همچنین در رابطه نحوه رفتار کیشوندان در مواجه با بحران، اظهار کرد: کیشوندان همواره نشان‌دادند که یک رفتار حرفه‌ای در مواجه بابحران دارند و این‌ موضوع مهم در زلزله‌های سال گذشته این جزیره کاملا مشهود بود.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور، زمین‌لرزه ۴.۶ ریشتری امروز حوالی بندر چارک از جزایر اقماری سازمان منطقه آزاد کیش را لرزاند.

این زمین لرزه به طول: ۵۴.۳، عرض ۲۶.۷ و در عمق ۱۷ کیلومتری زمین رخ داد.